Porsche
Elementy składowe układów hamulcowych w Porsche są wolne od azbestu. Układ dolotowy w Porsche 911
wykonany został z tworzywa sztucznego.
Porsche 928 GTS posiada dwustopniowe urządzenie wolnossące.
Porsche, jako pierwszy niemiecki producent, wyposaża seryjnie wszystkie modele z kierownicą po lewej stronie,
w poduszkę powietrzną kierowcy i pasażera. Silnik 968 z regulacją faz rozrządu Variocam
i z układem dolotowym wykorzystującym kanały obejściowe. Silnik osiąga najwyższy moment obrotowy
spośród 3 litrowych samochodów produkowanych seryjnie. Układ hamulcowy ze zoptymalizowanym przepływem
powietrza chłodzącego. Pojazdy Porsche nie zawierają kadmu. Porsche stopniowo zaczyna stosować
rozpuszczalne w wodzie lakiery metaliczne.
Porsche 928 GTS Coupé
Trwają prace badawcze dotyczące warunków współpracy br> opony z nawierzchnią w ramach europejskiego programu PROMETHEUS.
Producent wycofuje się ze stosowania CFC.
Wprowadzenie wielowahaczowej osi tylnej w 911 Carrera.
Dynamiczny układ jezdny składający się z napędu na wszystkie koła, ABD oraz blokowanego mechanizmu różnicowego
w 911 Carrera 4. Wprowadzenie dwufunkcyjnej skrzyni biegów Tiptronic S, z możliwością zmiany biegów dzięki
przyciskom w kierownicy. Porsche wprowadza jako pierwszy producent lakiery bazujące na wodzie i lakiery naprawcze.
System automatycznej regulacji prędkości i odstępu między pojazdami zostaje wprowadzony w ramach europejskiego
programu badawczego PROMETHEUS.
Porsche 911 Carrera Carrera 4
Porsche 911 Turbo z silnikiem biturbo jest pierwszym pojazdem na świecie, wyposażonym seryjnie w pokładowy
system diagnostyczny. Porsche wprowadza opatentowane przez siebie drążone obręcze osiemnastocalowe.
W celu poprawy aerodynamiki wykorzystano nową koncepcję spoilera bazującą na nowoczesnej technologii RTM.
Pierwsze modele Targa ze szklanym dachem obsługiwanym elektrycznie. Silnik 911 Carrera z systemem VarioCam i
układem dolotowym wykorzystującym zjawiska rezonansowe.
Porsche 911 Turbo
Wprowadzenie modelu Porsche Boxster z silnikiem umieszczonym centralnie przed napędzaną osią tylną, elektronicznie
otwieranym dachem (czas otwarcia lub zamknięcia - 12 sekund) i pojemnym bagażnikiem charakteryzującym wszystkie
modele Roadster.
Prezentacja i rozpoczęcie produkcji całkowicie nowego Porsche 911 Carrera z
W tym modelu wcielono w życie najwyższe standardy bezpieczeństwa.
Dalsze udoskonalanie 911 Carrera. Wszystkie prace ukierunkowane są na obniżenie masy wszystkich podzespołów.
Prezentacja Porsche 911 Cabriolet z seryjnie montowanymi bocznymi poduszkami powietrznymi o pojemności 30 litrów.
Ten model staje się jednym z najbezpieczniejszych kabrioletów na całym świecie.
Darmowy hosting zapewnia PRV.PL